درباره شیشه رنگی

درست ترین روش ثبت سایت در گوگل

طاها بیانی | چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷ ق.ظ | ۰ نظر
آمار موتورهای جستجو نشانگر آن است که اکثر وب سایت ها به وسیله موتورهای جستجو پیدا می شوند و به مخاطبان عرضه می گردند. در این بین آمار و اعداد سایت ها و کسانی که در عرصه سئو ی موتورهای  جستجو فعال هستند نشان می دهد که موتور جستجوی گوگل به منزله فعالترین و پرکاربردترین موتور جستجو از نظر امکانات و تخصصی بودن، در بین استفاده کنندگان اینترنت دانسته شده است.

SEO concepts

برای شناساندن سایت به گوگل شیوه های زیادی وجود دارد. در این نوشته به نکته هایی از روند معرفی کردن سایت به گوگل بیان می کنیم.

1- ثبت مستقیم در موتور جستجوی گوگل

۲- در گوگل وبمستر تولز

۳- با استفاده از HTML Tag

۴- با استفاده از گوگل آنالیتیکز

نکته اول: اضافه کردن آدرس اینترنتی سایت مستقیما به موتور جستجوی گوگل

در این شیوه با بهره گرفتن از ابزارهایی که سایت گوگل در اختیار کاربران قرار می دهد، می توان تنها آدرس اینترنتی سایت را به موتور جستجوی گوگل شناساند، و اینکه چه موقعی این آدرس بوسیله گوگل شناخته می شود وابسته به تعداد آدرس های اینترنتی دارد که پیش از ثبت ما صورت گرفته است . البته با توجه به سیاست های تخصصی گوگل این شیوه در کوتاه مدت اثرگذار نمی باشد و محتاج گذشت زمان است.

ثبت مستقیم در خود گوگل

برای ثبت سایت در گوگل و معرفی آن به این شیوه می توانید به آدرس Search Console – Crawl URl زیر  بروید و مشخصات سایت تان را آنجا وارد نمایید:

http://www.google.com/addurl

ثبت سایت در گوگل به این روش معمولا برای سایت های تازه ایجاد شده توصیه می شود و به تنهایی اثری روی سئو سایت ندارد. اگر زمانی از راه اندازی سایت شما گذشته است و صفحه هایی از سایت تان  در گوگل ایندکس شده است، نیازی به این مرحله نخواهید داشت و می توانید ادامه مراحل را دنبال کنید.

ثبت سایت در گوگل وبمستر تولز

نکته دوم: شیوه دومی هم برای معرفی سایت به گوگل وجود دارد و آن بهره گرفتن از ابزارهای وب مسترهای گوگل (Google Webmasters) می باشد که به طور سر راست بوسیله گوگل در اختیار وب مستر ها گذاشته می شود.این کار نیازمند وارد شدن به سایت گوگل و وارد کردن تنطیمات در آنجاست تا بعد از تایید سایت شما توسط گوگل در موتور جستجویش شناسانده شود.

گوگل وبمستر تولز چیست؟

گوگل وبمستر تولز دسته ای از ابزارهای رایگان شرکت گوگل است که برای سئو سایت و استفاده وبمسترهای طراحی سایت درنظر گرفته شده است. اطلاعاتی نظیر میزان درست بودن طراحی سایت، تعداد صفحه هایی که ایندکس شده اند، کلمه های کلیدی ورودی به سایت، ثبت سایت در گوگل، معرفی نقشه سایت و غیره همگی به وسیله پنل مدیریت وبمستر گوگل قابل اجرا و دسترسی می باشد. اما اصلی ترین کاربرد این ابزار در موقعیت های خاص و مشکلات است که خیلی به شما کمک می کند تا مشکلات احتمالی ظاهر شده در سایت تان را پیدا کنید و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید. مثلا اگر سایت شما جریمه شود، گوگل با این ابزارها به شما اطلاع می دهد و یا کارشناس سئو سایت شما می توانند از آن باخبر شده و برطرف کنند.

نحوه معرفی سایت به گوگل از طریق وبمستر

ابتدا با حساب گوگل خود وارد شوید و به صفحه اصلی وبمستر گوگل بروید. نشانی سایت تان را در نوار پایین صفحه بنویسید و دکمه “ADD A SITE” را بزنید. (همانند تصویر زیر)

نوبت به تایید هویت تان می رسد. ثبت سایت در گوگل و تایید هویت با چند روش انجام می شود که اصلی ترین آنها دانلود فایل از وبمستر گوگل می باشد. همانند عکس زیر فایل مورد نظر را از وبمستر دانلود کنید و روی هاست تان و در ریشه اصلی بارگذاری کنید. به وسیله آدرسی که برای تایید هویت به شما داده می شود می توانید از انجام درست این بخش اطمینان حاصل کنید. در انتها روی دکمه Verify کلیک کنید و اگر مراحل را درست انجام داده باشید، پیامی با مضمون اینکه سایت شما در گوگل ثبت شد روبه رو خواهید شد و از این به بعد به تمام ابزارهای وبمستر دسترسی خواهید داشت. نباید حتی بعد از تایید هویت هم این فایل را از روی سایت خود پاک کنید.

معرفی سایت به گوگل از طریق وبمستر

معرفی سایت به گوگل با استفاده از HTML Tag

اگر به سرور یا هاست تان دسترسی ندارید یا نمی توانید فایل را بارگذاری کنید دو روش برای ثبت سایت در گوگل در پیش رو دارید:

بر روی تب “Alternate methods” کلیک کنید و حلقه کنار آیتم HTML tag را انتخاب نمایید. در این قسمت یک خط کد HTML به شما می دهد که باید آن را در هدر سایت تان و پیش از بسته شدن فرمان بگذارید. بعد از گذاشتن این کد در فایل هدر سایت تان و زدن دکمه Verify عملیات ثبت سایت در گوگل اتمام می پذیرد و دسترسی به ابزارهای گوگل برای شما فعال می شود.

معرفی سایت به گوگل با استفاده از HTML Tag

 

معرفی سایت به گوگل با استفاده از گوگل آنالیتیکز

روش ساده دیگر برای ثبت سایت در گوگل، استفاده از حساب گوگل آنالینیکز و تایید هویت تان است. اگر آمارگیر گوگل آنالیتیکز در سایت تان فعال است و کد مرتبط با آن در سایت وجود دارد می تواند با انتخاب آیتم  Google Analytics و زدن دکمه Verifyy به اسانی هویت تان را تایید نمایید. دقت کنید که در صورتی ثبت سایت در گوگل وبمستر اجرا می شود که حساب آنالیتیکز خود را هم با همین آدرس Gmaill ایجاد کرده باشید.

معرفی سایت به گوگل با استفاده از گوگل آنالیتیکز

معرفی سایت به گوگل با استفاده از گوگل آنالیتیکز

معرفی نقشه سایت به گوگل

نکته سوم: بعد از ثبت سایت کار مهمی که باید انجام بدهید ایجاد نقشه سایت تان و معرفی کردن آن هم به موتور جستجوی گوگل می باشد تا روبات جستجوگر گوگل به آسانی قادر باشد فهرستی از فایل های ارائه شده در این نقشه را دانلود کند و در لیست جستجویش قرار بدهد.

منبع: گروه سئو کندو

  • طاها بیانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراحی سایت
طراحی سایت با برنامه نویسی اختصاصی
www.webcando.ir

تابلو سازی
خدمات تابلو سازی پرکاس
perkasco.com

درمان بواسیر
درمان بواسیر با آخرین متد
clinicdarman.com/بواسیر-هموروئید/درمان-بواسیر/

شبیه ساز پرواز
خرید تجهیزات پرواز و شبیه سازی
www.irfly.ir

درمان هموروئيد با لیزر
درمان بواسیر با لیزر و هموروئید
clinicdarman.com/بواسیر-و-هموروئید/جراحی-هموروئید/

طراحی دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون داخلی و منزل چید فرم
www.chidform.com/

نمای چوب
ترمووود و چوب نمای شرکت بریج
www.bridgeco.ir/

شقاق چیست
همه چیز درباره شقاق
www.darmancolorectal.com/fissure

فیشر
همه چیز درباره فیشر
www.darmancolorectal.com/fissure


طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
www.webcando.ir/web-design/marketing-site-design.html